gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Nu får det bli lite ordning igen

Kategori: Allmänt

Jodå visst äter jag/ vi bra mycket nyttigare än många andra..men nu i dagarna har vi varit i "träsket"
Haft barnen i helgen :) Vi hann med tre lekparker...Vi hälsade på mina barndomsvänner..mycket trevligt- och självklart god fika (och jag åt för mycket)
Igår trodde jag att det var revyn från Fredriksdalsteatern med Eva Rydberg Vilket enligt tradition sen barnsben betyder Korv & Pommes Frites...tji fick jag för den är idag...men vi åt det igår ändå..mätt och övermätt. :(
Idag gjorde jag scones, ägg, nypressad juice och thé till frukost....I morgon blir det drink igen!!!
 
Ska slänga mig i duschen och måste åtminstone få en promenad idag...har ont i kroppen och knoppen. Frisk luft gör nog gott!
Dansade ut julen igår med guldkornen :) Skönt att få lite ordning igen! Även om julen och alla ljus är vackert!
 
Fin Trettondag önskar jag er! / Gizze
 
 

Kommentarer

  • Carin säger:

    Hej själv Gizze// ORDNING är rätta ordet! Det går att "synda" ibland, men däremellan får man allt skärpa till sig. Och det gäller inte bara med maten.... Fredriksdalsteatern, härlig plats. Har varit där vid ett par tillfällen och tittat på Nils Poppe/Eva Rydberg. Är ju inte så långt mellan Kristianstad och Helsingborg. Då passar man ju självklart på att tura över till Danmark. Hej hej från Carin

    Svar: Du har så rätt Carin,,,man ska njuta av det goda, men det goda kan va nyttigt också! Så framöver (om några dagar så får det vara rejäl minskning av socker, mjöl, potatis, pasta och ris! Ska bara ha kalas innan det :)
    Låter mysigt att se det Live! Hälsar Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-01-06 | 13:14:08

Kommentera inlägget här: