gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Ryggbiff & Bea

Kategori: Allmänt

Fick oss allt en lång skön promenad igår...
Kaffe och kaka på det..
Och snabblunch...rester av Pulled Pork :)
 
Fixade lite...men tog det sen mest lugnt...tog en promenad  till affären och köpte Ryggbiff...
Till  Ryggbiffen blev det  Palsternacka, Morot, Potatis, Paprika & Grön Sparris i ugn...& Ljuvlig Bea :)
 
Mysigt & gott :)
 
Har nyss ätit frukost...i morgon får det bli drink igen!
 
Önskar er en fin söndag! / Gizze
 

Kommentarer

  • Carin säger:

    Hej Gizze// Fy vilket väder vi har, kallt som in i backen. Tur jag har TV och att det där sänds både fotboll och handboll. Har precis gjort mina drinkar till i morgon. Blir nästan som "ett måste" att dricka dom. I förra veckan hoppade jag över dom. Åt fil/ hade mat med till lunchen, men blev så äckligt uppstoppad, mådde inte bra. Så nu återgår jag till drinkarna, och sedan äter jag på kvällen. Vet att man ska äta mitt på dagen...men man ska må bra också. En fråga: Sparrisen du hade till ryggbiffen, var den färsk, fryst? Hade du den också med det andra in i ugnen? Hej från Carin

    Svar: Hej Carin! Här är också kallt, men vi har lyckats få oss 2 en timmes promenader idag!
    Sen mest soffhäng :)
    Tog mig allt en drink på förmiddagen ändå, var så sugen....i morgon kör vi drinkar! Sant - man ska må bra!
    Brukar ha Färsk Sparris ( Men den de hade igår var inte fin) men igår blev det fryst...Svar ja..jag la in paprika och sparris när det var knappt en kvart kvar!
    Hej från mig! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-01-19 | 20:45:03

Kommentera inlägget här: