gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Jul(i)gen

Kategori: Allmänt

Var uppe före tuppen och tog mitt kaffe och min drink: Banan, Blåbär, Hallon, Spenat, Basilika, Ägg, Apelsiner & Citron!
Var på gymmet och tränade!
 
Handlade lite...
Rullade en massa Köttbullar..och gjorde Pressgurka...
så det blev Köttbullar, Go Gräddsås,Potatis, Haricoverts, Lingonsylt & Pressgurka...Gott :)
Fick ju Rabarber av svärpäronen igår...Så idag har jag gjort Raberberpaj, Hallon & Blåbärspaj & en go gräddig Vaniljsås :)
Gjorde Mycket Vaniljsås :) Gissa om jag väntar på att de kommer hem här så vi får Fika!!! / Gizze

Kommentarer

  • Carin säger:

    Hej Gizze// I vanlig ordning ser det du gjort så gott ut! Härom Lördagen försökte jag mej på att göra Vaniljsås, men gud så konstig den blev, vet inte vad jag gjorde för fel. Nu på Lördag ska jag ha gäster, blir Rabarberpaj, men med grädde (kan ju liksom inte bli fel)
    Ser dom flesta VM matcher---vilket resulterar i att jag känner mej som en urvriden "diskelase" (disktrasa) Hej hej från Carin

    Svar: Hej Carin! Tack för dina fina ord ;)Testa göra Vaniljsås igen du...du kommer allt lyckas!
    Jag bara väntar på att VM ska va slut, men då börjar väl nåt annat sportsligt haha
    Ha det gott! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-07-01 | 20:07:18
  • Malin´s Diner säger:

    Paj är gott, jättegott! Älskar både matpajer och efterrättspajer. Med hemmagjord vaniljsås blir sötepajen snäppet bättre dessutom.

    //Malin

    Svar: Javisst är det gott med paj! Här serveras endast hemgjord vaniljsås...pås-sås är bara ett påhitt för de lata // Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-07-03 | 11:06:08
    Bloggadress: http://malinsdiner.blogspot.com

Kommentera inlägget här: