gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Söndag igen...

Kategori: Allmänt

Mulet grått och regn, men varmt, måste bli lite åska tror jag...
 
Började dagen med en drink: Blåbär, Avocado, Nektarin, Apelsin & Citron!
Gjorde dubbel sats muffins...bra att ha.....
Mor kom på besök så vi bjöd på lunch...
Lax i ugn & Bulgur :)
Körde Laxen en kort stund, sen på med Ost, Broccoli, Grön Sparris, Rödlök på Laxen..Grädde Vispad med salt, peppar, Provencalska kryddor...in i ugnen igen...
Smakade bra! (Sonen åt pizza..då han var sliten efter fest och "behövde" lite sånt idag :)
Tog oss kaffe & muffins också :)
 
Mor åkte hem..älskling tvättade bilen och grejade, jag tog en timmes promenad...så varmt och kvavt..
Var och kramade Guldkornen...så mysigt så :)
 
Sen har vi varit på tur en sväng....åkte runt och kikat lite...mysigt i regnet..
 
Ikväll åt vi Chorizo, Potatissallad & Sallad...
 
Och som om det inte räckte så ska vi trycka i oss Chips & Dipp....för det är tydligen Final i Fotbollen idag...(Pust & Stön)
Tur jag har tidning och dator som nöje under tiden :)
 
Hoppas ni haft en lika bra söndag som jag! / Gizze
 
 

Kommentarer

  • Carin säger:

    Hej Gizze// Idag har det regnat här nere i Kristianstad, men det har inte gjort så mkt för vi har börjat med att tvätta huset......jag var som en dränkt katt när jag gick in efter flera timmars jobb. Kiviks Marknad i morgon, tycker om att gå på marknader, och inte minst att titta på folk.
    Var inom Brödboden idag, kom då till att tänka på dina bröd, dom hade liknande med fina mönster och runda till sin form. Klart jag fick köpa ett.....ska ngn gång i mitt liv försöka mej på att baka sådana.....men det lär nog dröja - hälsningar från Carin

    Svar: Hej Carin! Klart du ska testa att baka surdegsbröd :)Men det går ju bra att köpa också :)Nu är jag hemma efter 14 dagar på Skrea! Helt underbart! Hoppas allt är gott med dig! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-07-14 | 19:06:30

Kommentera inlägget här: