gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Härlig helg

Kategori: Allmänt

Fredagen började jag med kaffe och drink...och en promenad klockan 07.10 i solsken :)
Åkte och arbetstränade!
Hem och tog ännu en promenad..
Fick härligt besök av guldkornen, som ville ha fika och filmmys :) Sen kom övriga i familjen och fikade också! Mysigt :)
 
Älskling kom och vi hade fredagsmys :) Gjorde bara Krämig Kycklingpasta & Sallad :)
 
Gillades av oss båda och sonen och hans kompis :)
 
Igår lördag startade vi dagen med Surdegsmacka, Kaffe & Blodapelsinjuice!
Tog oss en dryg timmes promenad...
Fast jag bott här i 23 år så var det första gången jag var fram och kollade på platsen....
 
Hem och kaffade...
 
Packade och drog till Hallanda Knatten! Rejält uppförslut...(livrädd att träffa älg och björn)
När vi kommit upp grillade vi korv...och njöt av utsikten!
Härlig tur....kul att göra saker tillsammans med de bästa!
 
När vi åkte hemåt bestämde vi oss för att Grilla Fläskfilé- och så gjorde jag en Potatissallad till...gott för kroppen  efter turen till toppen :)
 
Idag blev det en 45 minuters promenad på förmiddagen...kaffe på trappan..
Tvättat, bäddat rent, dammsugit och sen en timmes promenad på eftermiddagen igen...
 
Lunch idag blev Torsk & Lax i ugn, med ett täcke av Grädde med Tapenade, chilisauce, provencalska kryddor, salt & peppar :) Mums!
 
Gjorde en Toscakaka...som vi mumsat på ...
 
Sen tog vi oss en tur med bilen...neråt Fengerfors och kikade runt lite...
 
Ikväll Kakao, Ägg & Surdegsmacka vid tv:n...
 
En bra helg som gått alldeles för snabbt..../ Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: