gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Våffeldagen

Kategori: Allmänt

Vaknade i tid idag...Halv fem..hmm...mycket att tänka på ..
Kaffade, tog min drink..Idag Hallon, Banan, Päron, Blodapelsin & Citron! ( Igår med Blåbär också)
Åkte till gymmet....
Sen ut på en  promenad....tagit ännu en promenad, så idag gått en mil :)
 
Fick trevligt besök av mini guldkornet och päronen :)

Tog mig lite lunch...som jag gjorde igår: Köttfärsgryta med Jasminris
Gjort en Fläskytterfilégryta ( morot, palsternacka, gul lök, paprika..tomatpuré , soya, salt, peppar, persilja..maizena & grädde) och Kokt Potatis till i morgon...
 
 
I morse gjorde jag en Våffelsmet...Så när de mina kom från jobbet mumsade vi Våfflor med Grädde, Glass & Sylt ;)
De var så frasiga och goda....
 

15 g jäst
6½ dl kall mjölk (3 %)
5dl vetemjöl
salt och gnutta socker

Fröna av Halv Vaniljstång...Gnutta Kardemumma  

Fick stå i ca 8 timmar i kyl..

I med 150 gram smält smör....Grädda och njut!

Disken är borta..jag är trött...Pollen.nu  

Önskar er en fin kväll! / Gizze

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: