gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Verkstan Promenader och brödbak

Kategori: Allmänt

Vaknade tidigt och var pigg...Kaffe och en drink på Spenat, Hallon, Ägg, Banan, Blodapelsiner & Citron!
Satte deg..
Åkte iväg med bilen till verkstan..tog mig en lång promenad....en timme och tre kvart :)
Och det kunde ju behövas då jag smet in på Wienerkonditoriet och tog mig Kaffe & Wienerbröd (minst ett år sen jag åt det) och sen in och fick mig kaffe och hembakt sockerkaka! 
När bilen var klar åkte jag hemåt och åt lunch: Köttgryta på Bog , Jasminris & Blomkål! 
 
Gräddade mitt bröd...Grovt Rågbröd med Solros Pumpa & Russin och lite Ljusare med bara lite Råg, Graham & mest Vete!
När älskling slutade så tog vi en långpromenad på en timme och tjugo minuter... :)     (Hade nya kängor på mig hela förmiddagen på promenaden...lär kännas...
 
Har gjort mat till i morgon också...Kycklingfilé Ugnsrostad Potatis, Palsternacka & Morot och Go Sås
 
Ikväll har vi mumsat Kakao & Nybakt Bröd :) 
 
Hoppas ni haft en bra dag...det har jag!   / Gizze
 

Kommentarer

  • Carin säger:

    Hej Gizze// Vet du vad vi här nere i Skåne kallar bullar som är lite ojämna av sig......jo "knåbringar" och dina "knåbringar" ser mumsiga ut// Koker du Chokladmjölken själv, eller du använder O´Boy? Carin

    Svar: Hej Carin! Tänk det har jag aldrig hört ;) Testade att inte rundriva dem, utan bara skära därför så ojämna ;)Kakaon kokar jag själv, med kakao fet mjölk (eller mellanmjölk & gräddskvätt) Socker (med vaniljstång) och en gnutta salt....Gott ska det va- och i de gamla kopparna från min barndom hos mor ;) /Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-03-05 | 20:47:53
  • Carin säger:

    Känner du som jag, att när man använder någonting som man förknippar med sin barndom så känns det "extra" Tyvärr är inte min Mor i livet längre ( men hoppas kunna förmedla lite utav det hon gav mej till min Louise) Jag koker oxå Chokladmjölken själv, jo så är det//Carin igen

    Svar: Absolut! Väcker en massa goa minnen från barndomen..trots att de är spruckna och var en gåva till mor från hennes dåvarande arbetsplats "Margarinbolaget" Kopparna heter flora och jag har dom så kär :)
    gizzez.blogg.se

    2014-03-05 | 21:01:03
  • Carin säger:

    Hörs inte klokt-men....jag fick googla på ordet RUNDRIVA, och nu fattar tom jag// Vi hörs, Carin

    Svar: Inte nåt konstigt med det...inte många som vet vad det innebär :) Men nu vet du! Ha det gott :) / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-03-05 | 21:18:00

Kommentera inlägget här: