gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Mor på besök

Kategori: Allmänt

Kaffetåren och en tallrik med gröt till tv:n var min start på dagen idag...
Fransyska blev till grytbitar som blev till god köttgryta...en skvätt vin, oxfond, tomatpuré, sambal oelek,
lagerblad, kryddpeppar...vitlök, gul lök, rotselleri,morot & paprika...
 
Åkte och handlade...
Mor kom och vi tog en kopp...
Sen shoppade vi lite...
Och lunchade Köttgrytan med kokt potatis & kokta rödbetor till...
 
Vi tog en välbehövlig promenad....ryggen är sådär..
Mor var sen rörmokare och fixade min tröga kökskran....inte många morsor som kan sånt :)
 
Tack mor för allt <3
 
Hänger i soffan..trött, mår sådär...längtar efter älskling som strax är här...
Får rycka upp mig...för ikväll är det IDOL - Jennie sjunger så ring in och Rösta på henne!
 
Igår var jag och firade min goa barndomsvän! Hon hade köpt en Stor Räkmacka med handskalade Räkor till mig för att jag inte äter Smörgårtårta...den var Såå god! Fick gofika och kaffe också..men bilderna försvann tyvärr...Tack!
Alltid lika kul att träffas :)
 
Nej nu ska jag ta på mig raggsockorna...tror älskling får tända en brasa när han kommer..börjar bli kyligt inne nu. / Gizze
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: