gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Skördefest

Kategori: Allmänt

Blev Skördefest i dagarna två...
 
Besökte flera ställen igår...fikade i det härliga vädret på en av stationerna...
Köpte med oss lite gott hem..Majskolvar, Honung, Lök, Hallonvinäger, Chips & 3 sorters Potatis
Hemma lunchade vi bara lite Krämig Broccoli, Blomkåls & Purjosoppa :)
Mor kom på snabbvisit, så hon fick lite soppa också :)
 
Igår kväll grillade vi...Kotlett,Grillad Majskolv, Näspotatis i ugn, Provencalsk Tomat & Vitlökssås - MUMS!
 
Idag tog vi en långpromenad på morgonen efter frukost...såg ett helt gäng med gäss som drog...Norrut?
Efter det blev det en tur på Näset igen...Köpte med oss Honungsmarinerad Rökt Lax från Lillängshamnen och Skagenröra...detta ska vi njuta ikväll med Näspotatis till :)
(Åt bara soppan idag på lunch också)
 
Jag satt en deg och gjorde en sats Muffins med Majsmjöl...Tog med oss och åkte till svärpäronen och fick oss kaffe....Fick plocka med mig Björnbär hem idag igen, så i morgon ska jag göra en Björnbärspaj tänkte jag :)
 
Men nu får det bli en dusch...innan det blir god mat och Bingolotto :)
Fin kväll på er! / Gizze
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: