gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

solen skiner

Kategori:

Och jag vill ut. 
Var så trött i morse..
Tog mig gröt kaffe och nypressad blodapelsin 
Har matat mina surisar 
Fullt upp med att kolla rådjur.. 
De är kvar här än och klockan är nästan halv tio.. 
Vill inte skrämma bort dom.. Men nu  vill jag ut i solen! / Gizze 

Kommentarer

  • Carin säger:

    Oj så söta! Hur nära dina fönster är rådjuren? Har du ngt bra recept på potatis till Lax, någonting i portionsformar eller dylikt undrar Carin

    Svar: Hej Carin...här är de två tre meter ifårn...men de ligger gärna alldeles intill huset så jag får böja mig fram och glutta efter dom på morgonen...så fina!
    Till Lax...Potatis..ja du..
    Skulle ju kunna blanda 50/50 grädde -creme fraiche, prästost,finhackad purjo, salt och peppar och provencalsk krydda och röra runt med potatisen och in i ugn...ha på lite riven prästost på slutet också....tror jag kan bli gott...kände det nu :) Lycka till! Önskar Gizze
    gizzez.blogg.se

    2015-02-11 | 18:09:01
  • Carin säger:

    TACK, detta kör vi på! Festen går av stapeln på Lördag! Tyvärr spelar Liverpool 18.30, så den matchen missar jag. Kan ju inte vara så fräck att jag slår på TV och kurar ihop mej i fåtöljen, och säger: Roa er själv, ha ha......

    Svar: Haha nej så fräck kan du inte va ;)Hoppas ni får en toppenkväll!
    Och Bon Appetit! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2015-02-12 | 21:19:21

Kommentera inlägget här: