gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Köttgryta & Räkmacka

Kategori:

I morse gräddade jag Surdegsbröd.. 
Frukost blev Kaffe och Ugnsvärmda Surdegsmackor med Kung 👑 Markatta Björnbärsmarmelad! 
Ensamfika.. 
Promenad i solsken.. 
Köttgryta till lunch.. Fransyska med lök, vitlök,  vin, sambaloelek, honung, timjan, paprika och champinjon...mums 😋 

Handlade..
Fikade igen..tog soffläge med datorn.. 
Usch då mycket hemskt det händer i Sverige :(

Ikväll Räkmacka a la gizze 😀 

Grov Graham/ Krossad Råg macka,  smör, Machesallad,  Räkor,  Romsås,  Pocherat Ägg och Dill!!! 
Mums 😋 

Nu soffläge med brasan tänd. 
Tror jag ska ta en kaffe... / Gizze 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: